20/7/10

Final Fantasy VI


Με το ξεκίνημα του Final Fantasy VI σηματοδοτείται και η αρχή του δεύτερου μισού εκ των δέκα παιχνιδιών που ξεκίνησα να (ξανά) παίξω! Το συγκεκριμένο, λόγω και της ιδιαίτερης αγάπης μου για αυτό, το έχω ήδη παίξει και τελειώσει 2-3 φορές, στις SNES και PSX εκδόσεις αντίστοιχα. Αυτήν την φορά θα παίξω την GBA έκδοση, που ως είθισται έχει επίσης κάποιες επιπλέον προσθήκες επί των προηγουμένων εκδόσεων.
Το Final Fantasy VI κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1994 για το SNES στην Ιαπωνία. Και, αργότερα την ίδια χρονιά και στην Αμερική με τον τίτλο Final Fantasy III, μια και ήταν το τρίτο παιχνίδι της σειράς που κυκλοφόρησε εκεί. Έφερε αρκετές αλλαγές και προσθήκες στην σειρά όχι μόνο από πλευράς γραφικών αλλά και τεχνοτροπίας και σεναρίου. Γινόμενο ίσως το πρώτο από τα «μοντέρνα» Final Fantasy που ξέφευγαν από το μεσαιωνικό και «φανταστικό» περιβάλλον, παρουσιάζοντας έναν περισσότερο τεχνολογικά εξελιγμένο και σκοτεινό κόσμο που δεν βασίζεται μόνο στην μαγεία. Αυτή η τάση αποκορυφώθηκε με το FF VII και τελείωσε με το VIII μια και το ΙΧ αποτέλεσε μια «επιστροφή στις ρίζες». Με λίγα λόγια, το Final Fantasy VI αποτέλεσε ορόσημο της εποχής του, της σειράς και γενικά της 16-Bit γενιάς των jRPG.

Επανακυκλοφορίες του παιχνιδιού υπήρξαν για το Playstation το 1999 για Ιαπωνία και Αμερική και το 2002 για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Καθώς επίσης και για το GBA το 2006 στην Ιαπωνία και το 2007 σε Ευρώπη και Αμερική.


Στην PSX έκδοση προστέθηκαν δύο FMV για την αρχή και το τέλος του παιχνιδιού όπως επίσης μια γκαλερί με Artwork του παιχνιδιού και Bestiary. Κατά τα άλλα το παιχνίδι παραμένει ακριβώς το ίδιο με την SNES έκδοση. Παρόλα αυτά αυτή η έκδοση είχε προβλήματα στην ποιότητα του ήχου και αρκετά loading times κάνοντας την ίσως υποδεέστερη της αρχικής στο SNES.

Στην GBA έκδοση έχουμε αρκετές αλλαγές. Πέρα των κλασικών προσθήκων τύπου Bestiary και Music Player, το κείμενο του παιχνιδιού ξανά μεταφράζεται, διορθώνοντας αρκετά λάθη ή περιορισμούς της SNES έκδοσης, διατηρώντας όμως την ονοματολογία αυτής. Τα γραφικά έχουν κάποιες μικρές αλλαγές. Επίσης όπως και με τα προηγούμενα port για το GBA έχουμε την προσθήκη επιπλέον υλικού και συγκεκριμένα: τέσσερα καινούργια Esper (Leviathan, Canctuar, Diablos & Gilgamesh), ένα καινούργιο dungeon με ένα ακόμη Superboss (Kaiser Dragon) και μια αρένα (Soul Shrine) όπου ο παίκτης μπορεί να πολεμήσει δυνατά τέρατα και bosses συνεχόμενα για level up ή απόκτηση σπάνιων αντικειμένων.

Στον κόσμο του Final Fantasy VI, μετά από μια σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή που προκλήθηκε από τον πόλεμο των Magi, η μαγεία έχει εξαφανιστεί.
Παρόλα αυτά η ανθρωπότητα βασισμένη στην δύναμη του ατμού και της δυναμίτιδας ξανά στέκεται στα πόδια της και αναπτύσσεται πάλι φτάνοντας την βιομηχανική επανάσταση. Η ιστορία του παιχνιδιού ξεκινά με δύο στρατιώτες της αυτοκρατορίας του Gestahl μαζί με μια μυστηριώδη γυναίκα που αποκαλούν «μάγισσα» να καταφτάνουν καβαλώντας mecha σε μια απόμερη πόλη-ορυχείο για να βρουν και να πάρουν με την βία το esper που ξεθάφτηκε εκεί. Καθώς έρχονται σε επαφή με το esper, αυτό αντιδρά περίεργα με την μυστηριώδη γυναίκα εκπέμποντας φως. Η Terra, όπως αποκαλύπτεται το όνομά της αργότερα, χρησιμοποιούνταν παρά την θέλησή της από την αυτοκρατορία του Gestahl λόγω της δυνατότητάς της να μπορεί να χρησιμοποιεί μαγεία. Μετά την επαφή της με το epser συνέρχεται με αμνησία, που προκλήθηκε λόγω του αντικειμένου που χρησιμοποιήθηκε πάνω της για να γίνει σκλάβος της αυτοκρατορίας. Τώρα όμως βρίσκει τον εαυτό της κυνηγημένο και από τους αντάρτες της πόλης που η ίδια πριν από λίγο επιτέθηκε! Και έτσι η περιπέτειά της ξεκινά...

Αν και το παιχνίδι αρχίζει με την Terra και θα έλεγε κανείς πως γενικά αυτή είναι κυρίως η πρωταγωνίστρια. Το Final Fantasy VI είναι το μοναδικό παιχνίδι της σειράς που προσφέρει μέχρι 14 διαθέσιμους χαρακτήρες! Και μάλιστα ο καθένας με την ιδιαίτερη του ιστορία που ξεδιπλώνεται είτε μέσω του κυρίως παιχνιδιού είτε και με διάφορες προαιρετικές αποστολές αφιερωμένες σε αυτόν.


Όπως στο FFV το βασικό στοιχείο του παιχνιδιού ήταν το Job System σε αυτό μπορούμε σίγουρα να πούμε πως το βασικό στοιχείο του είναι οι χαρακτήρες τους ο καθένας με την ιστορία τους, το character development και το πως έρχονται όλα αυτά μαζί για να δημιουργήσουν, επηρεάσουν και συμπληρώσουν την όλη ιστορία του παιχνιδιού.

Νομίζω πως φαίνεται ήδη από το μέγεθος της εγγραφής το πόσο μου αρέσει αυτό το παιχνίδι. Για αυτό και σταματάω τώρα εδώ. Αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως θα ακολουθήσουν και άλλες εγγραφές! ;)


Play-Asia.com - Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions