30/8/12

amazon και αγορά mp3

Ως τώρα πάντα προτιμούσα την αγορά φυσικών μέσων, στην συγκεκριμένη περίπτωση CD, για την μουσική μου και μετατροπή τους σε mp3. Αλλά μια και αυτήν την φορά από το άλμπουμ με ενδιέφεραν μόνο δύο κομμάτια αποφάσισα να κάνω το βήμα και να αγοράσω για 1,98€ τα δύο mp3. 

Η μόνη μου εμπειρία ως τώρα ήταν το OVI Music της NOKIA από όπου είχα αγοράσει με 5€ που μου είχε κάνει δώρο κάποια mp3. Η υπηρεσία φαινόταν μια χαρά. Παρόλα αυτά πριν δώσω τα στοιχεία της πιστωτικής μου σε ακόμη μια σελίδα σκέφτηκα καλύτερα να τα αγοράσω από το amazon μια και εκεί έχω ήδη αγοράσει αρκετά πράγματα και δεν θα χρειαστεί να δώσω επιπλέον στοιχεία. Έτσι και έκανα. Μετά από μια γρήγορη αναζήτηση και επιβεβαίωση πως τα mp3 δεν θα έχουν DRM κτλ έκανα την αγορά. Και εκεί άρχισαν τα προβλήματα.

Η εφαρμογή MP3 Musik-Downloader που ως τώρα το amazon μόνο μου πρότεινε να εγκαταστήσω για να κατεβάζει και τακτοποιήσει τα τραγούδια μου σε οργανωμένους καταλόγους έγινε ξαφνικά απαραίτητη μια και το amazon (αντίθετα με το OVI Music που είχε direkt downloads από το site του) δεν παρέχει κάποια άλλη δυνατότητα κατεβάσματος παρά μέσω αυτής του συγκεκριμένου προγράμματος. Το amazon παρέχει μετά την ολοκλήρωση της αγοράς μόνο ένα .amz αρχείο με το οποίο το παραπάνω πρόγραμμα κάνει το κατέβασμα της αγορασμένης μουσικής.

Αρχικά δεν φαίνονταν τόσο άσχημα τα πράγματα μια και προσφέρουν linux εκδόσεις του προγράμματός τους, μάλιστα υπήρχε ακόμη και ειδική για το opensuse που χρησιμοποιώ. Αν μπορούσα να εγκαταστήσω το πρόγραμμα όμως θα ήταν ακόμη καλύτερα. Ήδη στην εγκατάσταση μου έβγαζε προβλήματα ζητώντας έξτρα libraries που προϋποθέτονταν για την εγκατάσταση. Αφού έβαλα τα πάντα που ζητούσε πάλι δεν συγκινήθηκε καθόλου και συνέχιζε να διαμαρτύρεται για libs που ήδη υπάρχουν στο σύστημα... Το force install δεν βοήθησε επίσης και και το MP3 Musik-Downloader αρνούνταν να ξεκινήσει...

Πέρα των Windows & Mac υπάρχουν εκδόσεις για Ubuntu, Debian, Fedora, OpenSUSE. Φαινομενικά καθόλου άσχημα θα έλεγε κανείς...
Μια εναλλακτική που σκέφτηκα δεν θα ήταν άσχημη ήταν να εγκαταστήσω την android app στο κινητό μου (μια και έτσι και αλλιώς εκεί ήθελα να ακούσω την μουσική) και μέσω αυτής να κατεβάσω τα τραγούδια που αγόρασα. Αλλά από ό,τι φαίνεται και εκεί το amazon δεν θέλει να κάνει τα πράγματα ευκολότερα. Η εφαρμογή όχι μόνο δεν ανοίγει, δεν εμφανίζεται καν αν δεν έχεις στο κινητό ρυθμισμένη μια από τις γλώσσες των mp3 shop του amazon. Αφού άλλαξα την γλώσσα στα γερμανικά άνοιξα τελικά την εφαρμογή ανακαλύπτοντας όμως πως δεν υπάρχει επιλογή να κατεβάσω την μουσική που ήδη έχω αγοράσει! Φυσικά όμως μπορούσα να την ξανά αγοράσω...

Σχεδόν απογοητευμένος και μη σίγουρος πως θα μπορέσω να κατεβάσω επιτέλους τα mp3 που αγόρασα μπήκα στον διαχειριστή πακέτων μου για να απεγκαταστήσω το πρόγραμμα του amazon. Εκεί τυχαία πατώντας amazon στην αναζήτηση εκτός από το MP3 Musik-Downloader υπήρχε ακόμη κάτι με το όνομα clamz στα repositories μου. Πρόκειται για ένα command line εργαλείο που υπόσχονταν να κατεβάσει mp3 από το amazon αντί του επίσημου προγράμματος. Αφού το εγκατέστησα κράτησε την υπόσχεσή του με το παραπάνω. Αμέσως και χωρίς κάποιο πρόβλημα το clamz χρησιμοποίησε το .amz αρχείο και κατέβασε τα mp3.

Το πάθημα μάθημα που δεν κοίταξα αμέσως για opensource εναλλακτικές... Και μετά αναρωτιούνται οι εταιρίες γιατί ο κόσμος προτιμά πειρατικά. Ίσως δεν είναι τόσο το τσάμπα όσο η ευκολία της όλης διαδικασίας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου