20/10/09

358 / 2 Days


Και ενώ το κυρίως μέρος του Kirby SSU έχει τελειώσει (97%... που είναι τα υπόλοιπα 3%;!!) έφτασε στα χέρια μου εδώ και κάτι μέρες το πιο πρόσφατο παιχνίδι της σειράς «Kingdom Hearts».

Αυτήν την φορά πρωταγωνιστής είναι ο Roxas, o οποίος (όπως φάνηκε εκ των υστέρων) είχε κάνει την εμφάνισή του από το πρώτο κιόλας παιχνίδι, στο κρυφό βίντεο του τερματισμού. Και εμφανίστηκε επίσης στο τέλος του Chain of Memories. Mόνο στο Kingdom Hearts II είχε ένα σχετικά μεγαλύτερο ρόλο στο παιχνίδι, αφήνοντας όμως και πάλι αρκετά πράγματα για το παρελθόν του στην αφάνεια.

Αυτό το κενό έρχεται να συμπληρώσει το Kingdom Hearts - 358 / 2 Daysthree five eight days over two)  που μας διηγείται τις 358 μέρες που έζησε ο Roxas από την γέννησή του, την εισχώρηση του στο Organization XIII ως και την αποχώρησή του αργότερα.

Το παιχνίδι βασίζεται πάνω σε αποστολές που ο Roxas αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας. Είτε μόνος του, είτε μαζί με κάποιο άλλο μέλος του οργανισμού. Κάθε αποστολή διαρκεί μία μέρα, αλλά παρόλο που ο τίτλος του παιχνιδιού μιλάει για 358 μέρες, σε μερικά σημεία οι μέρες κυλούν μαζεμένες και γρηγορότερα. Το όλο σύστημα των ημερών / αποστολών του παιχνιδιού κόβει την ιστορία σε «επεισόδια» και δημιουργεί αρκετές μονότονες ρουτίνες πριν και μετά από κάθε αποστολή. Οι αποστολές γίνονται κυρίως στην Twilight Town αρχικά με περισσότερους κόσμους να εμφανίζονται αργότερα, χωρίς την προσθήκη κάποιου καινούργιου κόσμου, παρόλα αυτά.

Το παιχνίδι επικεντρώνεται περισσότερο στον Roxas και τον Organization XIII. Μοναδικός καινούργιος χαρακτήρας είναι η Xion, το 14ο μέλος του οργανισμού, για το οποίο ποτέ δεν είχε αναφερθεί τίποτα ως τώρα. Όσον αφορά τους crossover χαρακτήρες, ίσως με την εξαίρεση του Mog, άλλοι χαρακτήρες από τον κόσμο των Final Fantasy δεν κάνουν κάποια εμφάνιση, αντίθετα μερικοί Disney ήρωες ξανά επιστρέφουν, παρόλα αυτά μια και σκοπός του Organization XIII είναι να κινείται στις σκιές, αποφεύγεται τις περισσότερες φορές οποιαδήποτε απευθείας επίδραση μαζί τους. Αρκετές φορές το παιχνίδι σε αναγκάζει να κρύβεσαι να να προσπαθείς να μην γίνεις αντιληπτός από τους αυτόχθονες του κάθε κόσμου, κάτι που δίνει μια ενδιαφέρουσα αλλαγή στο gameplay (Metal Gear Hearts!!).


Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν αρκετές αναφορές για την εξέλιξη των προηγουμένων παιχνιδιών, και κυρίως του Chain of Memories. Το 358/2 τοποθετείται χρονολογικά να αρχίζει στα 2/3 του πρώτου Kingdom Hearts, ένα μέρος του να εξελίσσεται παράλληλα με το Chain of Memories και να συνεχίζει μετά από αυτό και πριν το Kingdom Hearts II. Το να έχει παίξει κάποιος τα προηγούμενα παιχνίδια ίσως δεν είναι υποχρεωτικά απαραίτητο, αλλά θα βοηθήσει να βγει νόημα από κάποιους διαλόγους.

Στο τεχνικό τομέα το παιχνίδι τα καταφέρνει πολύ καλά να (ξανά) παρουσιάσει τους γνώριμους κόσμους από το Kingdom Hearts II με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια. Σίγουρα κάτι αξιοθαύμαστο για τα τεχνολογικά δεδομένα του DS. Παρόλα αυτά αρκετές φορές δίνεται η αίσθηση πως οι κόσμοι παρά είναι μεγάλοι για την μικρή οθόνη του DS. Ίσως λόγω του ότι μεταφέρθηκαν από το μεγάλο αδερφό του PS2 όπου φτιάχτηκαν με το σκεπτικό ενός παιχνιδιού που θα παίζεται στην τηλεόραση και όχι στην οθόνη κάποιου φορητού.
Ο ηχητικός τομέας δυστυχώς θυμίζει ξανά ζεσταμένο φαγητό, μια και δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο. Όλο το soundtrack του παιχνιδιού είναι παρμένο από το Kingdom Hearts II, κάτι όχι απαραίτητα άσχημο, αλλά σίγουρα όχι και ιδιαίτερα καινοτομικό.
Ο χειρισμός αν και ικανοποιητικός έχει αρκετά σημεία που χρειάζονται εξοικείωση. Για παράδειγμα επιστρέφοντας πάλι στους κόσμους του παιχνιδιού, η κίνηση με τον σταυρό κατεύθυνσης, μπορεί μεν να είναι ικανοποιητικά λειτουργική αλλά είναι σίγουρα κάπως πιο άβολη όταν κάποιος έχει ήδη συνηθίσει στους ίδιους κόσμους να έχει περισσότερο έλεγχο με αναλογικό μοχλό.
Τέλος, η κάμερα αρκετές φορές ίσως δημιουργήσει προβλήματα. Σίγουρα μπορεί να κινηθεί με την οθόνη αφής, κάτι που βρίσκω όμως εντελώς άβολο από την στιγμή που το παιχνίδι παίζεται μόνο με τον κλασικό τρόπο του σταυρού + πλήκτρων. Το πλήκτρο R εστιάζει μεν την κάμερα πάντα πίσω από τον Roxas, μερικές φορές όμως αυτό δεν αρκεί, μια και δεν υπάρχει κάποιος εύκολος και γρήγορος τρόπος να κοιτάξεις προς τα πάνω ή προς τα κάτω (που λόγω των μεγάλων κόσμων και της μικρής οθόνης δεν είναι σπάνιο) χωρίς να πρέπει να βγάλεις το stylus και να κινήσεις την κάμερα με την οθόνη αφής.

Στα καινοτομικά σημεία του παιχνιδιού βρίσκεται το σύστημα με τα πάνελ που αν και έχει ξανά εμφανιστεί σε RPG πρώτη φορά εφαρμόζεται σε παιχνίδι της σειράς Kingdom Hearts. Ο Roxas έχει ένα συγκεκριμένο αριθμό «κουτιών» όπου μπορεί να εγκαταστήσει όπλα, εξοπλισμό ξόρκια, level up κτλ. το καθένα από αυτά απαιτεί συγκεκριμένο χώρο. Παίζοντας τις διάφορες αποστολές ξεκλειδώνονται περισσότερα «κουτιά» ώστε να μπορεί ο χαρακτήρας να αυξάνει τις ικανότητές και δυνάμεις του. Επίσης το παιχνίδι πηγαίνει αυτό το σύστημα ένα επίπεδο παρά πέρα με την προσθήκη της δυνατότητας σύνδεσης των περιεχομένων των κουτιών μεταξύ τους ή με άλλα αντικείμενα για να αυξηθεί η ιδιότητά τους ή να δημιουργηθούν νέες ικανότητες. Όλο αυτό το σύστημα προσδίδει στοιχεία στρατηγικής στα σταστιστικά του παίκτη, μια και δεν απαιτείται μόνο level up για να γίνει καλύτερος, αλλά σκέψη για την πιο κατάλληλη χρήση και συνδυασμό των πάνελ.

Αν και στους άλλους τομείς ίσως το 358 / 2 ανακυκλώνει πολύ ήδη υπάρχων υλικό από το KH II, η ιστορία του ίσως είναι από τους κυρίους λόγους που κάποιος θα θέλει να το παίξει έχοντας ήδη παίξει τα προηγούμενα παιχνίδια. Θα χρειαστεί πάντως υπομονή, μια και δεν αποκαλύπτονται όλα γρήγορα και το παιχνίδι έχει γενικά έναν αργό ρυθμό με τις αποστολές και λίγο βαρετές επαναλήψεις κάποιον συγκεκριμένων θεμάτων (σχετικά με την κατοχή ή όχι καρδιάς).

Αντίθετα με το προηγούμενο παιχνίδι σε φορητό σύστημα (Chain of Memories) το οποίο λόγω της ιστορίας του παρουσίαζε μεν ενός είδους επανάληψη του Kingdom Hearts (για όσους δεν το είχαν παίξει πριν) αλλά έδινε ταυτόχρονα και αρκετά παραπάνω για να μείνουν ευχαριστημένοι αυτοί που το είχαν παίξει ήδη, το 358 / 2 δεν νομίζω πως ενδεικνύεται για κάποιον που δεν έχει ξανά ασχοληθεί με την σειρά ποτέ. Και αυτό όχι μόνο λόγω της ιστορίας που μερικές φορές για την κατανόησή της απαιτεί γνώση των γενομένων, αλλά και ίσως λόγω της ίδιας της δομής του με τις αποστολές που πιθανόν να κάνουν κάποιον να βαρεθεί και να χάσει το ενδιαφέρον του αρκετά νωρίς. Προτείνεται κατά τα άλλα σε όλους όσους απόλαυσαν τα προηγούμενα παιχνίδια και διψούν για ακόμη περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Roxas, τον Organization XIII και γενικά τον κόσμο του Kingdom Hearts.


Μέρα #95



Play-Asia.com - Buy Video Games for Consoles and PC - From Japan, Korea and other Regions