5/11/11

Do a barrel roll

Πριν από 17 χρόνια το StarFox (ή Starwing στην Ευρώπη) αποτέλεσε το πρώτο παιχνίδι στο SNES με πολυγωνικά τρισδιάστατα γραφικά, χρησιμοποιώντας το Super FX chip.

Πριν από 13 χρόνια το reboot του ίδιου παιχνιδιού, StarFox 64 (ή Lylat Wars στην Ευρώπη), αναβιώνει το όραμα του αρχικού παιχνιδιού με καλύτερα γραφικά στην πολύ πιο δυνατή κονσόλα Nintendo 64  προσθέτοντας ακόμη μια αίσθηση ρεαλισμού στην όλη εμπειρία. Αυτήν του rumble pak, κάνοντας το StarFox 64 το πρώτο παιχνίδι που υποστήριξε αυτό το περιφερικό.

Φέτος, για ακόμη μια φορά το ίδιο παιχνίδι προσπαθεί να ξανά θερμάνει την όλη εμπειρία με την προσθήκη βελτιωμένων γραφικών και του τρισδιάστατου εφέ στην οθόνη της φορητής κονσόλας Nintendo 3DS. Καταφέρνει όμως ένα παιχνίδι 13 χρονών ακόμη και μετά ενός γραφικού facelifting να σταθεί αντάξιο στις σημερινές απαιτήσεις; Εν μέρη, ναι, μπορώ να πω. Αλλά δυστυχώς όχι εντελώς.


Αντίθετα με την μετάβαση από το SNES στο N64 όπου είχαμε ένα reboot της σειράς με τεράστια διαφορά στον γραφικό τομέα και προσθήκη πολλών νέων στοιχείων, στην προκειμένη περίπτωση έχει γίνει μόνο ένα port. Τα γραφικά σίγουρα είναι πολύ καλύτερα και πιο λεπτομερή από ότι ήταν στο N64 και φυσικά η μεγάλη διαφορά είναι το 3D εφέ. Οι διάλογοι στο παιχνίδι έχουν ξανά γραφτεί και έχουν χρησιμοποιηθεί καινούργιοι ηθοποιοί για τις φωνές. Πέρα από αυτά όμως το παιχνίδι παραμένει ακριβώς το ίδιο.

Οι προσθήκες της 3DS έκδοσης δεν είναι ούτε ιδιαίτερα πολλές αλλά ούτε ιδιαίτερα σημαντικές για να κάνουν μεγάλη διαφορά. Και συγκεκριμένα είναι μόνο τρεις:
  1. Στο story mode, aνάμεσα στις πίστες γίνεται αυτόματα αποθήκευση ώστε αν ο παίκτης σταματήσει, την επόμενη φορά που θα ξανά παίξει να μπορεί να συνεχίσει το παιχνίδι του. Έτσι ο παίκτης δεν είναι αναγκασμένος να τερματίσει το παιχνίδι με την μία.
  2. Έχει προστεθεί το score attack mode όπου δίνεται η δυνατότητα στον παίκτη να ξανά παίξει τις πίστες που έχει επισκεφτεί στο story mode για να προσπαθήσει να πετύχει μεγαλύτερο σκόρ. Ανάλογα με το σκόρ ανταμείβεται με χάλκινο, ασημένιο ή χρυσό μετάλλιο. Πρόκειται όμως για διαφορετικά και ανεξάρτητα μετάλλια από αυτά του story mode. Αν ο παίκτης δεν κερδίσει κάποιο μετάλλιο στο story mode δεν μπορεί να επιλέξει γρήγορα την πίστα που του λείπει και να το κερδίσει εδώ. Θα πρέπει να ξανά παίξει το story mode από την αρχή...
  3. Πέρα του κλασικού χειρισμού, μπορεί να ενεργοποιηθεί ο χειρισμός με το ενσωματωμένο γυροσκόπιο του 3DS έτσι ώστε το Arwing να χειρίζεται με πραγματικές κινήσεις του 3DS στον χώρο ala Wii.
Όπως και στην N64 έκδοση υπάρχει και εδώ multiplayer mode με καινούργιες πίστες και μερικά power ups που θυμίζουν Mario Kart. Παρόλα αυτά σε αντίθεση με την N64 έκδοση οι παίκτες μπορούν να παίξουν μόνο με Arwings. Οι επιλογές του Landmaster και «επί ποδός» έχουν αφαιρεθεί χωρίς κάποιον συγκεκριμένο λόγο. Η δυνατότητα να εμφανίζεται live εικόνα από την εσωτερική κάμερα του 3DS είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη αλλά θα είχε περισσότερο νόημα αν υπήρχε η υποστήριξη online multiplayer, η παντελής έλειψη του οποίου είναι αδικαιολόγητη στις μέρες μας.
Γενικά το StarFox 64 3D παραμένει ακριβώς το ίδιο όπως στο N64 με την κυρίως διαφορά να είναι βασισμένη στα αναβαθμισμένα γραφικά και το 3D εφέ. Οι προσθήκες που έχουν γίνει είναι ελάχιστες, ενώ αντίθετα, τα πράγματα που έχουν αφαιρεθεί κάνουν μεγαλύτερη αίσθηση όπως η έλλειψη δόνησης κάτι που ήταν το πιο καινοτομικό χαρακτηριστικό και selling point της N64 έκδοσης. Επιπλέον το περιορισμένο και μόνο offline multiplayer δεν δημιουργεί κίνητρα στον παίκτη να ασχοληθεί για μεγάλο διάστημα με το παιχνίδι μετά το τέλος του story mode. Κάτι που είναι κρίμα, γιατί δεν είναι άσχημο το port, απλώς θα περίμενε κανείς κάτι περισσότερο πέρα του κλασικού παιχνιδιού στο όλο πακέτο. Όπως για παράδειγμα η προσθήκη του «Master Quest» στο παρόμοιο port του Ocarina of Time.

Για τους «παλιούς» θα είναι μια ευχάριστη επανάληψη του παλιού καλού παιχνιδιού, αλλά δυστυχώς τίποτα περισσότερο από αυτό. Αντίθετα για όσους δεν το έπαιξαν στον καιρό του ίσως να αποτελεί μια κάποιος πιο ελκυστική επιλογή για το 3DS.

ΥΓ. Δοκιμάστε να κάνετε την αναζήτηση Do a barrel roll στο google ;)

1 σχόλιο:

  1. To μόνο σίγουρο είναι πως ΔΕΝ άξιζε θυσία της δόνησης για το 3D και φυσικά τα 51 ευρώ της αξίας του.

    Στην περίπτωση του Zelda ναι, και με επιφύλαξη ναι, όχι όμως το StarFox.

    Με αυτή τη λογική ήδη η Nintendo έχει αρχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή