14/11/08

Tomb Raider Anniversary

Μετά από αρκετά απογεύματα ενασχόλησης, πριν λίγες μέρες τελείωσα το Tomb Raider Anniversary στο Wii.

Το Tomb Raider Anniversary είναι ένα επετειακό remake για τα δέκα χρόνια από το πρώτο Tomb Raider. Βασίζεται στο πρώτο παιχνίδι της γνωστής αρχαιολόγου, αλλά δεν παραμένει απλώς στο να προσφέρει το ίδιο παιχνίδι με μόνο καλύτερα γραφικά. Έχει προστεθεί και αφαιρεθεί υλικό σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι, η Lara απόκτα περισσότερες κινήσεις και αξεσουάρ, και η απόδοση του σεναρίου έχει βελτιωθεί. Έτσι το παιχνίδι έχει αρκετά στοιχεία για να θυμίζουν τα παλιά σε όσους είχαν παίξει το πρώτο παιχνίδι, αλλά και εξίσου αρκετά φρέσκα ώστε να παρέχει μια καινούργια εμπειρία.


Πριν την αρχή της μεγάλης περιπέτειας...
Αν και ήμουν θερμός υποστηρικτής της αρχαιολόγου τον καιρό που είχε αποκτήσει την πρώτη της φήμη (στους κύκλους των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αλλά και όχι μόνο) και είχα ακολουθήσει τις περιπέτειες της στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο παιχνίδι, ποτέ δεν είχε την ευκαιρία να παίξω το πρώτο, παρά ένα demo παλιά για PC. Επίσης και τα ίδια τα παιχνίδια κατά κάποιο τρόπο από το τρίτο και αργότερα έπαψαν να είναι τόσο συναρπαστικά όσο αρχικά. Υπήρχε μια συνεχής επανάληψη και μονοτονία, λόγω της οποίας μόλις κατάφερα να τελειώσω το TR3 και το 4ο ακόμη δεν το έχω παίξει ως το τέλος ποτέ... Η αλλαγή έγινε με το Tomb Raider Legend το οποίο έδωσε έναν πολύ φρέσκο αέρα στην σειρά και έγινε το πρώτο παιχνίδι με την Lara που ξανά έπαιξα μετά από χρόνια!

Επιστρέφοντας πάλι στο Anniversary, η ευχάριστη έκπληξη του Legend παραμένει. Επιπλέον σε αντίθεση με το Legend έχει αρκετά μεγαλύτερη διάρκεια για παρατεταμένη απόλαυση του παιχνιδιού. Οπτικά, αν και βασίζεται στην PS2 έκδοση φαίνεται να έχει ικανοποιητικά επίπεδα με διάφορες προσθήκες υφών για ένα περισσότερο ατμοσφαιρικό περιβάλλον στο παιχνίδι. Παρόλα αυτά σίγουρα θα μπορούσε περισσότερα με την επιπλέον υπολογιστική δύναμη του Wii.

Το παιχνίδι αναφέρει στην συσκευασία του πως περιέχει έχτρα υλικό για την Wii έκδοση. Αν και αυτό αληθεύει τις περισσότερες φορές πρόκειται όμως περισσότερο για μικρές πινελιές σε κάποια σημεία. Για παράδειγμα αντίθετα με τις άλλες εκδόσεις όπου θα πρέπει να ενεργοποιήσεις απλώς μηχανισμούς με το τράβηγμα μοχλών ή πάτημα κουμπιών, στο Wii θα πρέπει τους μοχλούς να τους τραβήξεις στον αέρα προς τα κάτω για να ενεργοποιηθούν ή να λύσεις μικρούς γρίφους με την βοήθεια του Wiimote. Σίγουρα προσθέτουν κάτι επιπλέον αλλά δεν βρίσκω να είναι αρκετά ή σημαντικά αρκετά ώστε να κάνουν κάποια ιδιαίτερη διαφορά.


Από τα έξτρα του Wii
Επίσης έχουν προστεθεί κάποια κρυμμένα ανάγλυφα σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού που μπορούν να βρεθούν χρησιμοποιώντας το Wiimote ως σφυρί, σπάτουλα για να σπάσει ή ως βούρτσα για να καθαριστεί κομμάτι του τείχους και αργότερα ως κάρβουνο για την δημιουργία ενός αντιγράφου του αναγλύφου πάνω σε χαρτί. Οι διαδραστικές σκηνές βίντεο στο Wii αποκτούν εντελώς διαφορετική αίσθηση, μια και απαιτούν από τον παίκτη να κάνει τις ανάλογες κινήσεις. Κάτι που αν και ακούγεται και ίσως φαίνεται αστείο, είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Τέλος στις προσθήκες περιλαμβάνεται ο φακός που χρησιμεύει σε διάφορα σκοτεινά σημεία και ένα επιπλέον δωμάτιο στο σπίτι της Lara όπου εμφανίζονται όλα τα μυστικά αντικείμενα και τα αντίγραφα των αναγλύφων που βρήκε.

Ο χειρισμός με το Nunchuck και Wiimote είναι σχετικά εύκολος αν και θέλει λίγη συνήθεια στην αρχή. Μοναδικό μειονέκτημα που βρήκα ήταν η χρήση του Nunchuck στο να πετάγεται ο γάντζος της Lara, αν και η κίνηση πάντα γινόταν όταν το απαιτούσε το παιχνίδι, αρκετές φορές ενεργοποιούταν ξαφνικά σε σημεία που δεν χρειάζεται. Αυτό δεν δημιουργεί κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, απλώς είναι ίσως λίγο χαζό να πετάγεται ο γάντζος ξαφνικά όταν δεν το περιμένεις. Επίσης μια αλλαγή σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις είναι πως η Lara δεν στοχεύει πλέον αυτόματα τους εχθρούς αλλά αυτό γίνεται από τον παίκτη στοχεύοντας με το Wiimote, ένα ακόμη επιπλέον χαρακτηριστικό της Wii έκδοσης είναι πως όταν ένας εχθρός έρχεται κατά πάνω της με φόρα, τα επίπεδα της αδρεναλίνης της αυξάνονται με αποτέλεσμα την δυνατότητα να κάνει μια κίνηση αποφυγής, αλά matrix και να δώσει ένα τελειωτικό χτύπημα στοχεύοντας στο κεφάλι του εχθρού. Όλα αυτά μπορεί να είναι είτε θετικά ή αρνητικά ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός. Σίγουρα κάνουν το παιχνίδι σίγουρα πιο ενδιαφέρον, απαιτώντας από τον παίκτη περισσότερη δράση παρά απλώς να πατάει μόνο παθητικά το κουμπί για να πυροβολάει. Ταυτόχρονα κάνουν όμως το παιχνίδι και αρκετά πιο δύσκολο επειδή όση ώρα και να πυροβολάει κάποιος τον εχθρό, αν στοχεύει άσχετα δεν θα τον νικήσει. Κάτι που ίσως γίνεται πιο προφανές στις μάχες με τους αρχηγούς, όπου χρειάζεται περισσότερο «στρατηγική» παρά ωμή δύναμη.

Από διάρκεια, το παιχνίδι αν και δεν είναι τεράστιο, είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προηγούμενο της σειράς, το Legend. Επίσης όπως και στο Legend, ανάλογα πόσα μυστικά αντικείμενα έχει ανακαλύψει ο παίκτης στο παιχνίδι ξεκλειδώνεται επιπλέον υλικό από διαφορετικές στολές για την Lara, cheats, πληροφορίες για τους χαρακτήρες ως και εικόνες. Ενδιαφέρον στις εικόνες βρήκα την προσθήκη εικόνων που συγκρίνουν το πρωτότυπο TR1 με το Anniversary remake. Επίσης κάθε επίπεδο μετά την πρώτη του ολοκλήρωση μπορεί να ξανά παιχτεί με αντίπαλο τον χρόνο για ακόμη περισσότερο υλικό ήια να βρεθούν τα μυστικά αντικείμενα που δεν βρέθηκαν την πρώτη φορά ή και για να ακούσει τα σχόλια των δημιουργών σχετικά με διάφορα σημεία του παιχνιδιού κάτι που ανεβάζει τον χρόνο ενασχόλησης του παίκτη αν θέλει να δει και να ακούσει «τα πάντα» από το παιχνίδι..

Γενικά ως σύνολο, χωρίς να είναι τέλειο, το Tomb Raider Aniversary για το Wii αποτελεί ένα αρκετά ενδιαφέρον παιχνίδι που δεν θα απογοητεύσει όποιον θελήσει να ασχοληθεί μαζί του, ιδιαίτερα μάλιστα όσους είναι φαν της Lara. Αν σε κάποιον άρεσε το Legend σίγουρα θα του αρέσει και αυτό και θα το ευχαριστηθεί περισσότερο λόγο της μεγαλύτερης του διάρκειας.

Επίσημο Site:
http://www1.tombraider.com/anniversary/