Μετά από αρκετό διάστημα αφότου ξεκίνησα το Final Fantasy IV Advance, έχω φτάσει πλέον σχεδόν στα μισά του παιχνιδιού. Σκέφτηκα πως είναι ώρα να γράψω μερικές εντυπώσεις και σχόλια.
Το Final Fantasy IV ήταν το πρώτο Final Fantasy με το οποίο ασχολήθηκα. Αποτελεί το πρώτο παιχνίδι της σειράς για την κονσόλα Super Nintendo και κυκλοφόρησε το 1991 στην Ιαπωνία. Ήταν και το δεύτερο Final Fantasy που κυκλοφόρησε στην Αμερική (το ΙΙ και ΙΙΙ του NES υπήρχαν μόνο στην Ιαπωνία τότε) και για αυτόν τον λόγο κυκλοφόρησε ως «Final Fantasy II» εκεί. Για Ευρώπη όπως πάντα εκείνον τον καιρό δεν υπάρχει λόγος...
Παρά την μεταφορά του τέταρτου FF στην πιο ισχυρή κονσόλα SNES, το παιχνίδι συνεχίζει να έχει, αρκετές οπτικές ομοιότητες (όπως το μέγεθος των χαρακτήρων, ο χάρτης του κόσμου) με τα προηγούμενα παιχνίδια του NES. Σε αντίθεση με το πέμπτο και έκτο παιχνίδι παραμένει περισσότερο σαν ένα αρκετά βελτιωμένο οπτικά, ακουστικά κτλ παιχνίδι της NES γενιάς παρά ένα της SNES γενιάς.
Η Αμερικάνικη έκδοση, την οποία είχα παίξει και εγώ πριν κάποια χρόνια, είχε περισσότερες αλλαγές σε σχέση με την Ιαπωνική πέρα το ονόματος. Πολλά στοιχεία αφαιρέθηκαν ή λογοκρίθηκαν λόγω αναφορών σε θρησκευτικά θέματα, σεξουαλικό περιεχόμενο ή θάνατο. Κάποιες παρασκηνιακές πληροφορίες για μερικούς χαρακτήρες παραλήφθηκαν και το παιχνίδι ως το σύνολό του έγινε αρκετά πιο εύκολο από την Ιαπωνική έκδοση. Αυτή η πιο εύκολη έκδοση του παιχνιδιού, ξανά κυκλοφόρησε και στην Ιαπωνία ως «Final Fantasy IV easytype»
Πέρα των εκδόσεων το συγκεκριμένο παιχνίδι παραμένει ένα από τα πιο σοβαρά της σειράς, έχοντας καθόλου λίγους θανάτους χαρακτήρων στην ιστορία του. Η ιστορία ξεκινά καθώς ο πρωταγωνιστής ο Cecil γυρνώντας από μια αποστολή, αμφισβητεί τις προθέσεις του βασιλιά του Baron που εκτελεί. Όταν εκφράζει την αντίρρησή του στον βασιλιά του καθαιρείται από το αξίωμά του και του ανατίθεται μια ακόμη αποστολή κατά την οποία αποφασίζει να σταματήσει το βασίλειο του Baron στο να μαζέψει όλους τους κρυστάλλους...
Ακολουθώντας την γνωστή της τακτική η Square (Square Enix αργότερα) μετέφερε το Final Fantasy IV, επαναφέροντας αρχική δυσκολία, αφαιρώντας την λογοκρισία και προσθέτοντας διάφορες οπτικές, μεταφραστικές και τεχνικές βελτιώσεις, σε άλλες άλλες κονσόλες όπως το Playstation, WonderSwan Color, Gameboy Advance ως και το τελευταίο τρισδιάστατο remake στο Nintendo DS. Επίσης πρόσφατα κυκλοφόρησε και μια συνέχεια του για τα κινητά τηλέφωνα στην Ιαπωνία, με τον τίτλο «Final Fantasy IV the After: 月の帰還».
Η GBA έκδοση, βασίστηκε πάνω σε αυτήν του WonderSwan Color με επιπρόσθετες οπτικές βελτιώσεις ώστε να φτάσει ακόμη περισσότερο στο επίπεδο της SNES έκδοσης. Όπως έγινε και σε όλες τις επανεκδόσεις για το GBA, έχουν προστεθεί διάφορα μικρά έξτρα όπως bestiary και δύο επιπλέον μπουντρούμια με πολύ δυσκολότερους εχθρούς αλλά και πολύ δυνατά όπλα και πανοπλίες ως ανταμοιβή.
Οι αρχικές Ιαπωνικές και Αμερικάνικες εκδόσεις του παιχνιδιού είχαν αρκετά bug, τα περισσότερα από τα οποία ευτυχώς διορθώθηκαν στην Ευρωπαϊκή έκδοση (να και ένα παράδειγμα που μερικές φορές έχουμε καλύτερη μεταχείρισή, θα μπορούσε να πει κανείς). Ακόμη και έτσι η GBA έκδοση του Final Fantasy IV συνεχίζει να έχει κάποια μικροπροβλήματα. Προσωπικά με ενοχλεί ιδιαίτερα η μη δυνατότητα απομνημόνευσης του κέρσορα στην τελευταία θέση που ήταν. Η επιλογή για αυτό υπάρχει στο παιχνίδι αλλά για κάποιο περίεργο λόγο λειτουργεί μόνο στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού και όχι στα μενού με τα ξόρκια και τις επιθέσεις στις μάχες όπου θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο. Έτσι κάθε φορά θα πρέπει ο παίκτης να ψάχνει ένα συγκεκριμένο ξόρκι. Μια και αυτή η προσθήκη υπήρχε ήδη στις μεταφορές του Final Fantasy I&II και Final Fantasy III σε GBA και DS αντίστοιχα είναι λίγο περίεργο που λείπει εδώ.
Ως σύνολο όμως, το παιχνίδι εξακολουθεί να είναι απολαυστικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Περισσότερο για εμένα που για πρώτη φορά μετά την SNES έκδοση το παίζω με την βελτιωμένη μετάφραση. Για όποιον δεν το έχει ξανά παίξει, και θα προτιμούσε κάτι πιο κοντά στα σημερινά στάνταρ θα πρότεινα περισσότερο το DS remake, που εκτός από τρισδιάστατα γραφικά, φωνητικούς διαλόγους και FMV, έχει και περισσότερο υλικό το οποίο είχε σχεδιαστεί να μπει στο παιχνίδι αλλά τελικά αφαιρέθηκε από την πρώτη έκδοσή του στο SNES και χρησιμοποιείται τώρα για πρώτη φορά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου